Frontesk Policy

Pingaway Admin Portal

Pingaway är en användarvänlig och kraftfull kommunikationstjänst för företag som gör det möjligt för kunden att enkelt hantera inställningar och behörigheter på egen hand. 

Som administratör i pingaway-tjänsten har du kontroll över din organisations telefoni. Du ansvarar för att hantera och konfigurera tjänsten, inklusive att:

  • Ställa in surfmängd för enskilda användare
  • Välja tillgängliga tjänster för slutanvändare
  • Beställa nya licenser och telefonnummer

Slutanvändaren är den enskilde medarbetaren som använder kundens telefonilösning. Användningen kan anpassas efter kundens policy, vilket innebär att tjänsten kan vara dedikerad för tjänstebruk eller även tillåta privata samtal.

För att du som kund, administratör och slutanvändare snabbt ska kunna navigera i tjänsten och dra nytta av dess fulla potential, presenteras nedan en tydlig guide till vilka behörigheter som är tillgängliga för både administratörer och vanliga användare.

Vem har behörighet till vad?

I följande matris beskriver vi skillnaden mellan behörigheter som kundens slutanvändare och administratör.

SLUTANVÄNDARE

ADMINISTRATÖR

Ta bort/ändra/blockera licens


Återställ lösenord


Få åtkomst till PIN/PUK-koder


Få tillgång till röstmeddelanden


Ändra kontaktkortsinformation


Se mobildataförbrukning


Lägg till/ta bort platsrapportering


Aktivera tjänsten Inspelade samtal


Få åtkomst till inspelade samtal


Lyssna på inspelade samtal (Medlyssning)


Läs chattmeddelanden


Lägg till/ta bort kömedlemmar


Se köstatistik


Lägga till/ta bort funktioner och tillval för användare


Visa samtalslistor


 


För eget bruk


För eget bruk


För eget bruk


För eget bruk


För eget bruk


För eget bruk



För eget bruk*


För eget bruk*


För eget bruk



För eget bruk



För eget bruk


 

För organisation**


För organisation**


För organisation**


För organisation**


För organisation**


För organisation**


För organisation**


För organisation**


För organisation*


För organisation*



För organisation**


För organisation*


För organisation**


För organisation*


 

Ta bort/ändra/blockera licens

SLUTANVÄNDARE: –
ADMINISTRATÖR: För organisation**


Återställ lösenord

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk
ADMINISTRATÖR: För organisation**


Få åtkomst till PIN/PUK-koder

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk
ADMINISTRATÖR: För organisation**


Få tillgång till röstmeddelanden

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk
ADMINISTRATÖR: För organisation**


Ändra kontaktkortsinformation

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk
ADMINISTRATÖR: För organisation**


Se mobildataförbrukning

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk
ADMINISTRATÖR: För organisation**


Lägg till/ta bort platsrapportering

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk
ADMINISTRATÖR: För organisation**


Aktivera tjänsten Inspelade samtal

SLUTANVÄNDARE:
ADMINISTRATÖR: För organisation**


Få åtkomst till inspelade samtal

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk*
ADMINISTRATÖR: För organisation*


Lyssna på inspelade samtal (Medlyssning)

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk*
ADMINISTRATÖR: För organisation*


Läs chattmeddelanden

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk*
ADMINISTRATÖR:


Lägg till/ta bort kömedlemmar

SLUTANVÄNDARE: –
ADMINISTRATÖR: För organisation**


Se köstatistik

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk
ADMINISTRATÖR: För organisation*


Lägga till/ta bort funktioner och tillval för användare

SLUTANVÄNDARE: –
ADMINISTRATÖR: För organisation**


Visa samtalslistor

SLUTANVÄNDARE: För eget bruk
ADMINISTRATÖR: För organisation*


 

*Endast möjligt om specifika tilläggsfunktioner köps.

 **Beroende av om man administratör för hela organisationen eller endast en grupp

Kunden ansvarar för och bör tydliggöra för slutanvändarna vad som gäller och vad som är tillåtet.

Vem kan vara administratör?

Kunden kan ha en eller flera administratörer i Pingaway-tjänsten, en användare med administratörsbehörighet kan dessutom lägga till eller ta bort andra administratörer och slutanvändare i tjänsten.

Pingaway-tjänsten gör det möjligt för kunder att dela upp behörigheter och tilldela olika administratörsnivåer. På så sätt kan rättigheter begränsas till specifika grupper eller funktioner inom organisationen.

Som personuppgiftsansvarig har kunden det övergripande ansvaret för alla uppgifter som behandlas i företagets Pingaway-tjänster. Det innebär även att kunden ska hantera och besvara eventuella förfrågningar från slutanvändarna om deras uppgifter.

Frågor?

Om du som kund har några frågor, vänligen kontakta vår support: kundservice@frontdesk.se, 031 301 35 00
Som slutanvändare ber vi dig först och främst vända dig till den som är ansvarig för telefonin på ditt företag.