Frontdesk är en trivsam arbetsplats med en härlig atmosfär. Här finns engagerade och kompetenta medarbetare med olika erfarenheter och bakgrunder. Här utvecklas och växer du i ditt arbete. Vi är en modern arbetsplats där medarbetarnas välbefinnande och hälsa är en viktig prioritet, och som erbjuder en inkluderande och hälsosam arbetsmiljö. Vi tror på att livspusslet och arbetslivet ska gå hand i hand.
Självklart arbetar vi själva med våra egna produkter och tjänster för att ge våra medarbetare tillgång till den teknologi och mobilitet som krävs för att utföra arbetet på ett effektivt sätt.
Lediga tjänster
Om jobbet
Vi söker dig som och har erfarenhet av kundtjänst och administration.
Som kundservicemedarbetare och administratör kommer du att vara en nyckelperson i vårt team. Du ansvarar för att ge förstklassig service till våra norska kunder via telefon och e-post.
Din uppgift är att hantera kundförfrågningar, lösa problem och säkerställa en smidig upplevelse för våra användare. En viktig del av jobbet är att hjälpa kunderna med vår växellösning, produkter och tjänster, där du kommer att vara expert och guida dem i våra system.
Utöver kundkontakt kommer du även att ha en rad administrativa uppgifter:
Du hanterar kundärenden i vårt CRM-system genom att registrera, följa upp och säkerställa att ärenden löses i tid.
Du ansvarar för orderläggning där du registrerar beställningar, verifierar leveranser och säkerställer att rätt produkter och tjänster når kunderna.
Du har även en central roll i att koordinera med andra avdelningar såsom ekonomi, logistik och säljteamet för att säkerställa smidiga processer.
I din roll bidrar du aktivt till att förbättra våra arbetsverktyg och processer genom att samla in och analysera kundfeedback.
Om Frontdesk
Frontdesk är en kommunikationsleverantör som erbjuder tjänster inom telefoni, växel och CRM. Med ett brett produkt- och tjänsteutbud är vår ambition att hjälpa våra kunder till rätt lösning för att effektivisera och skapa en enklare vardag för företagen.
Frontdesk är verksamma i hela Norden med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo.
Vår vision är att underlätta vardagen för företag och för att lyckas med detta har vi anställt många engagerade och kompetenta medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och specialområden.
Frontdesk omsätter ca 80 mkr och har ca 50 anställda.
Huvudsakliga ansvarsområden
- Hantering av inkommande kundärenden via e-post och telefon.
- Guida kunder i vår växellösning, våra produkter och tjänster samt ge support i vår plattform och hitta lösningar för deras specifika behov.
- Löpande registrering av affärer i våra affärssystem.
Vem söker vi
Vi letar efter någon med norska som modersmål och en positiv inställning som kan bli ett värdefullt tillägg till vårt team.
Du är serviceinriktad och har lätt för att bygga relationer. Du kommunicerar tydligt både skriftligt och muntligt, och du har en mycket god pedagogisk förmåga, samtidigt som du självständigt driver ditt arbete framåt. Du har en talang för att hantera hektiska perioder utan att tumma på kvaliteten.
Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med Microsoft Office-paketet samt en grundläggande teknisk kompetens.
Ser du fram emot en spännande resa och har höga ambitioner att utvecklas i din roll, så är vi rätt arbetsplats för dig!
Vad erbjuder vi
Frontdesk erbjuder en flexibel och kreativ miljö som kännetecknas av korta beslutsvägar. Kulturen på bolaget är prestigelös med god entreprenörsanda. Frontdesk kännetecknas av nytänkande och utvecklar nya affärsmöjligheter samt strävar efter ständiga förbättringar.
Du ges möjlighet att arbeta i en professionell miljö i fräscha lokaler i Citygate och erbjuds goda möjligheter till personlig såväl som yrkesmässig utveckling.
Vill du veta mer om vad det innebär att vara en del av team Frontdesk? Gå in på frontdesk.se
Ansökan skickas till Customer Service Operations Manager Kathrine Kittelsen kathrine.kittelsen@frontdesk.se senast den 21 december 2025. Vi tillämpar dock löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet (krav)
- Kundservice
- Administration
Arbetslivserfarenhet (meriterande)
- It och telekom
Utbildningskrav
- Gymnasial utbildning
Kompetenser (meriterande)
- Du har en stark förmåga att förklara tekniska saker på ett enkelt och begripligt sätt
- Goda kunskaper inom olika IT-verktyg
- Administration
Du bör kunna:
- Uttrycka dig väl i tal och skrift på norska och engelska
- Microsoft Office
Språkkrav
- Norska
Meriterande
- Engelska
- Svenska
