
Vi har gjort en intervju med John Björklöf Werner, HR Ansvarig på Save-by-Solar. John kom i kontakt med Frontdesk första gången under 2018.
Hur använder ni er telefoni?
– Vi har ett huvudnummer som vi kommunicerar på vår hemsida. Ringer man dit kommer man till ett menyval där man kan nå våra olika avdelningar. Alla våra fastanställda har en mobiltelefon som används dagligen i arbetet. Våra säljare kommunicerar mycket med våra kunder. Chefer och säljare kommunicerar mobilnummer ut, och deras mobilnummer finner man även på vår hemsidan. Våra installatörer, projektledare och annan personal använder mobilen mycket för att kommunicera internt.
Vad såg ni för fördelar när ni valde oss?
– När vi kom i kontakt med er för ungefär ett år sedan var vi i en expansiv fas och växte väldigt mycket. Prognosen var att vi skulle tredubbla antal anställda och insåg att vår nuvarande telefonilösning var ohållbar. Allt var jätterörigt och det var svårt att få en överblick. Även supporten var dålig då det var omständligt att skaffa nya mobilabonnemang/mobiler. Jag fick beställa t.ex. skal någon annanstans och vi fick inte allt levererat dit det skulle utan fick lägga tid på att skicka vidare produkterna till rätt kontor.
På Tre år har vi gått från 6 anställda till 60 anställda. Det innebar stora utmaningar för att skapa en hållbar arbetsplats. Då gäller det att hitta bra lösningar som optimerar vår tid, så vi kan ägna tiden till det som vi är bra på.
Ni hade kunskap och var tydliga i hur det fungera med telefoni. Vår säljkontakt Tobias Karlberg har gett mig mängder av värdefull information.
Vi som företag vill ligga i framkant i allt vi gör. Vi arbetar bl.a utifrån värdeorden Enkelt och Framkant. Jag tycker att ert sätt att arbeta går i linje med dem.
Varför rekommenderar ni oss till andra företag?
– Vi har fått mycket stöd och support. Tobias har sammanställt allt material så vi fått en tydlig överblick, inte minst vid övergången till en ny operatör som annars hade varit ett omfattande arbete för oss. Ni har varit engagerade och jag har känt mig trygg. Så här långt har jag känt att ni gör allt ni kan för oss.
Tidigare behövde jag själv registrera, ha överblick och se till att allt hamnade på rätt kontor. Nu skickar jag alla uppgifter till er i ett mejl med namn, hårdvara och vart det ska sen fixar ni resten. Det sparar massor med arbetstid. Ni har en engagerad support och en enkel lösning.