10 ÅR TILLSAMMANS MED FRONTDESK
Frontdesk är stolta över sina 10 år i branschen. Ali Khorshidi som är grundare av bolaget sammanfattar åren som gått och blickar framåt.
Idén till Frontdesk föddes när Ali Khorshidi arbetade som direktsäljare hos en av de största mobiloperatörerna i Sverige. Han reagerade på att många kunder hade dyra prisplaner och låga servicenivåer.
– Vår affärsidé var att upphandla storkundsavtal direkt med operatörerna, för att sedan kunna förmedla detta på ett bättre vis ut till kunderna. Genom att upphandla en större volym med operatörerna från start, så lyckades vi ta fram förmånliga avtal till alla våra kunder, stora som små. Utöver ett bra pris så tog vi även fram en modell på vår kundtjänst, som gav kunden en mer personlig och snabbare service av telefonin.
När Frontdesk startade var företagskunderna väldigt prisfokuserade och använde mobiltelefonen främst som ett arbetsverktyg för att ringa och sms:a. Därefter har lösningarna utvecklats med mobilitet och integration i fokus.
– Vi ser att utvecklingen fortsätter nu i rask takt med nya funktioner såsom videosamtal, Microsoft Teams, integration mot sociala medier o.s.v. Jag ser fram emot att få följa Frontdesk och få vara en del av den snabba tekniska utveckling som sker just nu på marknaden
Vad har varit den största utmaningen?
– Under våra första verksamhetsår så växte Frontdesk väldigt snabbt som bolag. Vi rekryterade ett 20-tal anställda bara det första verksamhetsåret, tillväxten fortsatte även de efterföljande åren. Med den tillväxten så följde även ekonomiska utmaningar vilket tyvärr belastade bolaget. Vi fick helt enkelt lära oss den hårda vägen, på vad man inte ska göra som företagare vid en snabb expansion. Men vi lyckades med hårt arbete 2014 att vända trenden. Sedan dess har vi återhämtat oss helt och har de senaste åren påvisat goda resultat.
Ditt starkaste minne från starten av Frontdesk?
– Det är den dagen vi fick vår F-skattesedel. Det var en stor dag som markerade starten på vår resa.
Vad är du mest stolt över?
– Jag är väldigt stolt över att vi lyckades övervinna våra ekonomiska svårigheter och hur vi har utvecklats som bolag på alla plan. Jag är även stolt över våra fina kundrelationer som vi byggt upp under åren, en del kunder har varit med sedan start.
Vad är största skillnaden nu från starten 2010?
– Det är utvecklingen som skett under de senaste sex åren på Frontdesk med medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och en hållbar ekonomisk utveckling.