I en värld där kundservice och effektiv kommunikation står i centrum för varje framgångsrikt företag, har integrationen av CRM-system med telefonin blivit en viktig del av affärsstrategier. Med vår tjänst Advanced Node tillsammans med Workflow Management ger vi företag möjlighet att välja vilken information som ska samlas in och hur telefonisystemet ska använda denna information.

När vi frågar företag om samspelet mellan deras CRM-system och telefonisystem, stöter vi oftast på två vanliga scenarier. Antingen är svaret ett tydligt ”nej”, eller så är det ett mer begränsat ”ja”, där möjligheten att styra överföringen av relevant information saknas. Det är vanligt att företag har två separata toppsystem som opererar sida vid sida utan en effektiv kommunikationskanal mellan dem.  
 
Med Workflow Management finns det oändligt med fördelaktiga funktioner kring hur informationen kan användas. Här kommer ett exempel: En mäklarbyrå och ett bilföretag har samma behov av att se namn på den som ringer, men behovet därefter skiljer sig en hel del. En mäklarbyrå önskar se om det är en köpare eller säljare som ringer. Medans ett bilföretag önskar se registreringsnummer och ha en snabbknapp till transportstyrelsen. 
Istället för att ta emot samtalet och be kunden ge dig uppgifterna och därefter söka informationen i CRM-systemet, får mäklarbyrån och bilföretaget den informationen på samtalskortet. Vilket sparar både tid och skapar en bättre kundupplevelse.
 
Vi har länge sett ett behov av att kunna erbjuda kunder mer information från sitt CRM-system. Tillsammans med vår partner Bosbec kan vi numera ta kunders telefoni till en helt ny nivå.
 
Workflow Management kopplar ihop informationen från olika system och utför automatiska händelser som ger affärsfördelar och besparingar. Har ni VIP-kunder? Inga problem, Workflow Management kan utföra automatiska händelser för olika medlemsnivåer. Det kan handla om att vissa medlemsnivåer ska gå till en viss kö eller de med högst medlemskap ska gå först i kön när de ringer eller kopplas direkt till en försäljningschef. Oavsett vilket behov ni har kan vi bygga upp det med Workflow Management. Ni kanske har flerspråkig personal och kunder som ringer. Istället för att kunden ska välja språk i ett knappval, kan Workflow Management automatisera den processen och koppla kunden till rätt avdelning och handläggare med rätt språkkompetens.
 
Läs mer om tjänsten på Pingaway´s hemsida:
 
Läs mer